اخبار هتلداری

افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره بابلسر

نخستین هتل ۵ ستاره در شهرستان بابلسر با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

نخستین هتل ۵ ستاره در شهرستان بابلسر با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره بابلسر ، آقای سیف‌الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هتل ۵ ستاره میزبان نخستین هتل ۵ ستاره در منطقه مرکزی استان مازندران است که امروز با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری می‌رسد.

او به سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی این مجموعه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در شهرستان بابلسر با ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی آغاز به کار می‌کند.

فرزانه از مجموعه تالارها، سالن VIP رستوران یاس، رستوران سلف سرویس، رستوران ایتالیایی، رستوران محلی و کافی شاپ به‌عنوان دیگر بخش‌های این هتل ۵ ستاره نام برد و اضافه کرد: این هتل در ۱۶ طبقه و ۱۶۲ اتاق مشرف به دریای خزر و قله دماوند براساس آخرین متد و تکنیک‌های مهندسی صنعت هتلداری ایران احداث شده است.

او خاطر نشان کرد: احداث فود‌کورت، شهربازی سرپوشیده و فروشگاه‌های تجاری از جمله برنامه‌های در دست اقدام هتل ۵ ستاره میزبان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که احداث هتل ۵ ستاره یکی از مهم‌ترین تاسیسات گردشگری در برنامه‌ریزی به‌منظور ورود گردشگر خارجی است یادآور شد: شهرستان بابلسر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساحلی گردشگرپذیر مازندران است که مورد اقبال گردشگران قرار دارد.

hotelisho 1399041402 - افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره بابلسر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه افتتاح هتل ۵ ستاره میزبان بابلسر، از افتتاح ۲۲۰ پروژه بخش گردشگری که دارای پیشرفت بالایی هستند، تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: این هتل ۵ ستاره قرار بود با حضور رئیس‌جمهوری در قالب یک پکیج افتتاح شود. همچنین بنا بر افتتاح این پروژه‌ها در چهار استان بود که به دلیل کرونا افتتاح آن با تأخیر صورت گرفت و مابقی طرح‌ها نیز توسط رئیس‌جمهوری طی ماه‌های آتی افتتاح خواهند شد.

در تهران بیش از ۳۰ درصد هتل‌ها کاهش اشتغال داشتند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به گردشگری دنیا و کشور ما وارد کرده است، افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر ‌به‌فرد گردشگری این است که به‌سرعت در حال ترمیم خسارت‌هاست. در خردادماه بیش از ۵ میلیون نفرشب اقامت ثبت شده که البته نوعی رکورد محسوب می‌شود.

مونسان با ابراز امیدواری نسبت یه اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گردشگری رونق پیدا کند، اضافه کرد: از مردم و گردشگران تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌ها از بسته شدن مجدد درهای گردشگری جلوگیری کنند.

تاکید رئیس جمهور به وزرا و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات حمایتی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات و بسته حمایتی به بخش‌های آسیب‌دیده گفت: دولت بسته حمایتی ۵۰هزارمیلیارد تومانی برای حمایت از بخش های آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته و به این دلیل که رئیس‌جمهوری از روند پرداخت تسهیلات راضی نبوده، به وزرا و بانک‌های عامل دستور تصریح داده است.

دکتر مونسان گردشگری را در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: بازگشت گردشگری به چرخه اقتصادی کمک بزرگی به کشور برای عبور از خسارات کرونا خواهد کرد.

فعالیت ۲۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به پروژه‌های گردشگری در حال ساخت کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ پروژه گردشگری در حال اجراست که از این تعداد ۵۰۰ پروژه مربوط به بخش هتلینگ هستند.

مونسان همچنین با بیان اینکه تلاش ما بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری با پیشرفت بیشتر است، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال ۲۲۰ پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی برای احداث هتل ۳ ستاره در ارومیه

او این پروژه‌ها را برای آینده گردشگری کشور بسیار پر اهمیت دانست و تاکید کرد: فقط در دولت دوازدهم بیش از ۵هزار موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری اعطا شد که نشان‌دهنده استقبال سرمایه‌گذاران از صنعت گردشگری کشور و تسهیل سرمایه گذاری در این بخش است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به حجم بالای اشتغال در صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که گردشگری علاوه بر درآمدزایی می‌تواند در حجم بالایی، مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

منبع خبر: میراث آریا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا