بدون دسته بندی

تاریخچه هتلداری

بررسی ریشه تاریخی در اروپا و امریکا

ریشه تاریخی در اروپا

آغاز فعالیت میهمان نوازی یا به عبارتی هتل داری به دو هزار سال قبل بر می گردد، زمانی که کشاورزان در خاورمیانه به قصد داد و ستد تولیدات و محصولات خود سفر می کردند. این مسافرت ها نیازمند غذا، نوشیدنی و سرپناه بود و مقارن شد با تمدن امپراتوری روم و مصر که این نیاز را گسترش داد، فروپاشی امپراتوری روم باعث شد مسافران امنیت خود را در اماکن مقدس مسیحیان جستجو کنند و کلیسا مامن مسافران جویای آب و غذا شود.

 

hotelisho 1398.01.02 02 - تاریخچه هتلداری

ریشه تاریخی در امریکا

از آنجا که مسافران اولیه یا جنگجو بودند یا تاجر، هرجا می خواستند چادر می زدند، اما بازرگانان به دنبال تجارت ابزار، البسه، زیورآلات و چهارپایان در سرزمین های جدید بودند.

تقریبا میهمان خانه داری یکی از اولین مشاغل تجاری بود و هتلداری از اولین خدماتی بود که برای آن پول رد و بدل می شد.

میهمان خانه های عصر قدیم تنها به ارائه ی یک تخت یا نیمکت در گوشه ای از یک اتاق یا اصطبل ختم می شد.

میهمانان در اتاق های بلوکی بزرگ که هیچ بهداشت و خصوصیت خاصی در آن نبود اقامت می کردند، اما میهمان خانه مکان سختی بود و مسافران گاهی در کنار اسبها و چهارپایانشان شب را به صبح می رساندند، زیرا در آن زمان و حتی قرنها بعد مردان و زنان مجبور بودند در یک اتاق و به همراه اسبها، مرغ و جوجه ها و بزها و گوسفندانشان اقامت کنند.

بنابراین بهداشت اهمیت چندانی نداشت، همچنان تخت و اتاق با دیگر مسافران مشترکا مورد استفاده قرار می گرفت.

با حرکات صحیح دیگران را به خودتان علاقه‌مند کنید

از همان ابتدا نیز میهمان خانه ها و میخانه های اروپایی، جایی که بازرگانان و سربازان شبی را در آن جا به صبح می رساندند، برای قشر اعیان و اشراف مناسب بود.

بنابراین برای اقامت مسافران متمول، ساختمان های لوکس احداث شد و اتاق های خصوصی که بهداشت فردی در آنها به چشم می خورد و تمام امکانات آسایش در یک قصر اروپایی مهیا شد؛ این ساختمان های باشکوه جدید به نام عمارت و در زبان فرانسه به نام هتل معروف شد و قیمت های آن فراتر از چیزی بود که طبقه متوسط قادر به پرداخت آن باشند.

در آمریکا میهمان خانه ها بعد از میهمان خانه های اروپایی شکل گرفتند و مکان خواب میان دو یا تعداد بیشتری از میهمانان تقسیم می شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا