بدون دسته بندی

نشانه های انتقال آموزش

بیشتر برنامه های آموزشی یک اثر بلند مدت بر روی عادات یا رفتار کارکنان ندارند

یک مطالعه نشان می دهد که ۴۰ درصد کارآموزان محتواهای آموزشی را بلافاصله پس از آموزش درونی نمی نمایند،۷۰ درصد پس از گذشت یک سال نمی توانند به آموزش ها عمل نمایند و در نهایت، فقط نیمی از هزینه هایی که برای آموزش می شود در ارتقا سازمانی موثر است.

مشخصا، برای آنکه آموزش موثر باشد، محتوا می بایست در رفتار فرد بنشیند.

از این نشستن با عنوان «انتقال آموزش» نام برده می شود، که عبارت است از: میزانی که کارکنان دانش، مهارت ها و رفتارهایی را که در طول آموزش به آنها منتقل می شود را اعمال می نمایند.

در اینجا قصد از برجسته کردن این نکته که بیشتر آموزش ها بی اثر هستند به دلیل دلسرد کردن هتل ها از ارائه آموزش نیست، بلکه به دلیل تشویق مدیران به فهم محرک های پیشرانه های انتقال آموزش می باشد.
بسیاری از مولفه های تعیین کننده « انتقال آموزش»، از طریق فنون ارائه شده در این فصل تقویت می گردند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان دهنده آن است که یکی از مولفه های کلیدی انتقال آموزش آن است که کارکنان دریابند که مدیران خود به محتوای آموزش داده شده پایبند می باشند. در نتیجه، اینجا تعدادی از فنونی را که مدیران می توانند برای نشان دادن پایبندیشان به محتوای آموزش داده شده، عملکرد عالی و توجه به جزئیات به کار برند را پیشنهاد می نماید.
به غیر از پایبندی قابل مشاهده مدیران، دیگر مولفه های حیاتی انتقال آموزش شامل مواردی همچون حمایت همکاران و بازخورد از سوی مدیریت می گردد. کیفیت ارائه آموزش نیز همچنین به عنوان یک مولفه اثرگذار برجسته، در خصوص اینکه محتوای آموزشی در رفتار و عملکرد کارکنان بنشیند، شناخته می شود.
به طور خلاصه، هنگامی که آموزش ها به کارکنان هتل ارائه می گردد، سه خروجی محتمل وجود دارد.

انواع اتاق و سوئیت در هتل

یک خروجی محتمل مخالفت آشکار کارکنان با محتوای آموزشی است (چنین مخالفت آشکاری عموما معمول نیست). خروجی محتمل دوم «خدمات نیم بند» نامید می شود، که شرایطی را توصیف نماید که در آن کارکنان مهارت های آموزش داده شده را فقط هنگامی که یک مدیر در حال تماشای آنان می باشد، انجام می دهند.

خدمات نیم بند یک خروجی بسیار معمول و بسیار مشکل آفرین است، چرا که در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از تعاملات کارکنان با میهمانان توسط مدیران مشاهده نمی گردد. خروجی محتمل سوم تعهد کارکنان به آموزش های داده شده است که این شرایط مطبوع است. امید است که هتل ها احتمال تعهد کارکنان خود را با انجام بخشی از اتمام فنون ارائه شده، افزایش دهند.

hotelisho job05 - نشانه های انتقال آموزش

دفتر کار را همیشه مرتب نگاه دارید

تمامی مدیران باید دفتر خود را مرتب و تمیز نگه دارند زیرا چنین رفتاری به صورت ناخودآگاه اهمیت تمیزی و توجه به جزئیات را به کارکنان انتقال می دهد.

لیستی از خواسته های میهمانان نگه دارید

فرهنگی باید در هتل رونق یابد که برای میهمان و میزبان توجه به خواسته های میهمانان کاملا روشن است. تمامی درخواست های میهمانان باید پیگیری شود، یک راه خوب برای انجام این مسئله تهیه چک لیست است.  نه تنها این چک لیست به پیگیری کمک می نماید بلکه به مدیران فرصتی برای مرور درخواست ها و اینکه آیا خواسته وارد است و برای ممانعت از وقوع مجدد چه کاری باید انجام دهد، می دهد.
تاریخ / روز/ زمان / ارجاع شده برای پیگیری شده توسط / به میهمان اطلاع رسانی شده / نظرات میهمان

تاریخچه هتلداری

شفاف باشید و با میهمانان مکالمه داشته باشید

اکثر میهمانان ملاقات و مکالمه با مدیران را بسیار دوست دارند و قدردان این مسئله هستند. مدیران باید در زمان ورود میهمانان به هتل کمک نمایند یا در هتل در زمان ورود یا خروج در بخش لابی حضور داشته مکالمه با مدیران به شخصی سازی فرایند ورود و خروج کمک می نماید.
چنین مکالماتی اغلب خط راهنمایی برای ایجاد ارتباطات بهتر بوده و الگوی خوبی برای کارمندان در خصوص اهمیت ارتباطات می باشد.

توجه به جزئیات را با تمیز کردن زمین جلب نمایید

تمامی مدیران باید میزها یا آشغال های کوچک که بر روی زمین فضاهای عمومی هتل است را بردارند. در حالی که آشغال های کوچک موجود بر روی زمین هتل توسط میهمانان قابل دیدن نیست، برداشتن آن ها توجه به جزئیات را به کارکنان انتقال می دهد.

مشاورینی را به جلسات غافلگیری که با پرسنل برگزار می نمایید دعوت کنید

مدیران هتل باید از مشاورینی که جلسات غافلگیری برای پرسنل و مدیران برگزار می نمایند دعوت کنند، این جلسات که توسط مشاور اداره می شود، حدود ۲ ساعت طول میکشد و شامل طوفان فکر میان کارمندان و مدیران برای بررسی روش های غافلگیر کردن میهمان می باشد. مشاورین باید این جلسات را در صبح ها و بعدازظهرها به منظور به حداکثر رساندن مشارکت پرسنل و مدیران تکرار کنند.

برگرفته از کتاب: راهنمای مدیران هتل

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا