مدیریت فرانت آفیس

با حرکات صحیح دیگران را به خودتان علاقه‌مند کنید

رفتار شما نسبت به گفتارتان تأثیر بیشتری را بر روی افراد می گذارد.

با حرکات صحیح دیگران را به خودتان علاقه‌مند کنید

رفتار شما نسبت به گفتارتان تأثیر بیشتری را بر روی افراد می‌گذارد. با حالت‌هایی که به خود می‌گیرید می‌توانید به دیگران نشان دهید که چگونه باید با شما رفتار کنند و چه چیزهای به شما بگویند. اگر می خواهید به آنها نشان دهید که آرام و راحت هستید و به نوعی علاقه‌مند به ایجاد ارتباط می‌باشید، باید به وسیله حرکات خود از آنها استقبال کنید. استقبال کردن به معنایی این است که از خود تمایلات مثبت نشان دهید.

۱. لبخند بزدنید

مناسب ترین راه برای نشان دادن علاقه و مهربانی به شخص مقابل، لبخندزدن می‌باشد. اگر نتوانید لبخند را بر روی لب‌های خود نگه دارید آنها تصور می‌کنند که شما علاقه ای به ایجاد ارتباط و گفتگو ندارید و اساسا فرد گوشه‌گیری هستید.

۲. با حرکات خود صحبت‌های گویند را تصدیق کنید

اگر بخواهید در گفتگوها به صورت غیر کلامی موافقت و علاقه خود را نسبت به موضوع مورد بحث اعلام کنید می توانید این کار را از طریق تکان دادن سر خود انجام دهید. اگر با این روش صحبت‌های گوینده را تصدیق نکنید او احتمالا فکر می‌کند که شما با او مخالف هستید و یا هیچ علاقه‌ای به گفته‌های او ندارید.

۳. به جلو متمایل شوید

خم شدن به سمت شخص مقابل نشان دهنده علاقه شما نسبت به اوست و این امر را ثابت می کند که شما جذب او شده‌اید و می‌خواهید با وی ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تری برقرار کنید. البته باید خیلی آرام و باوقار به سمت او خم شوید چرا که نزدیکی بیش از حد نوعی تجاوز و تعرض به حریم شخصی دیگران محسوب می‌شود.

تاریخچه هتلداری

۴. ژست‌های باز به خود بگیرید

انداختن دست‌ها بر روی هم، جمع کردن کف دست‌ها، دست به سینه نشستن، جفت کردن کف دست‌ها به هم و انداختن پاها بر روی هم به طوریکه بخواهید به نوعی از طرف مقابل دور شوید همه و همه جزء حالت‌های بسته بشمار می‌روند و نشان دهنده نوعی حالت تدافعی هستند به این معنا که می‌خواهید از خود محافظت کنید و علاقه خاصی به برقراری ارتباط ندارید، ژست‌های باز به خود بگیرید و با روی باز از طرف مقابل خود استقبال کنید تا بتوانید براساس مهربانی رابطه‌ای صمیمی با او برقرار کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا