اخبار هتلداری

استاندارد سازی ۶۱ واحد گردشگری در کردستان

 

روابط‌عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، حمید اسکندری با اشاره به لزوم استانداردسازی تأسیسات گردشگری در راستای آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها، افزود: براین اساس تعداد ۲۴ هتل از یک‌ستاره تا ۴ستاره و تعداد ۱۷ مهمان‌پذیر، ۲۰ واحد بین‌راهی در استان استانداردسازی شده‌اند.

او با گفتن این موضوع که علاوه بر این ۶۱ واحد، شش واحد اقامتی دیگر شامل مهمان‌پذیر و هتل نیز توسط کارشناسان ارزیابی شده ادامه داد: پرونده آن‌ها پس از تکمیل به کمیسیون استانداردسازی ارسال می‌شود و درخواست ۵۰ واحد بین‌راهی نیز در حال بررسی و اقدام است.

معاون گردشگری کردستان با تأکید بر اینکه تأسیسات گردشگری که اقدام به استانداردسازی نکنند، پروانه آن‌ها تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: این تأسیسات برای بالا بردن کیفیت خدمات واحدهای خود که به‌طورقطع در جذب گردشگر داخلی و خارجی تأثیرگذار است، باید پیش‌قدم شوند.

او همچنین اضافه کرد: برای جلوگیری از انطباق نداشتن با استاندارهای مربوطه نسبت به الزام سرمایه‌گذاران به استفاده از شرکت‌های متخصص در زمینه‌های فنی مهندسی و تجهیزاتی بهداشتی و ابلاغ مصوبات الزام‌آور برای کنترل نقشه‌های معماری و جدول تجهیزاتی در زمان طراحی و زمان ساخت تأکید شده است.

منبع خبر: میراث آریا

افتتاح هتل Swiss - Belboutique Bneid Al Gar
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا